dissabte, 28 d’agost del 2010

Per què SI?

No he militat mai en cap partit. Sempre però, he estat interessat pel devenir del meu país i aquest interès en els darrers anys ha anat creixent i darrerament s’ha accelerat. Fins ara he estat però, un observador passiu. Algun cop m’he plantejat fer el salt cap algun dels partits però, sincerament, quan hi pensava seriosament, al final, sempre acabava veient més ‘contres’ que ‘pros’.


A SCI he trobat símptomes que fan que cregui que és quelcom diferent a l’escenari polític català actual. A les idees –teòricament- compartides amb altres formacions, en el sentit de prioritzar per sobre de qualsevol altre objectiu l’assoliment de la independència de Catalunya, a SCI hi he trobat un aspecte que per a mi és el veritable codi genètic de tot això que, entre tots, estem construint: un fort component democràtic. El fet que jo pugui estar presentant aquesta humil candidatura i el fet que pugui votar directament a qui cregui que millor pot representar-me a SCI, és el que m’ha fet decidir finalment a adherir-m’hi.


Aquestes eleccions primàries aporten un element ‘meritocràtic’ a la formació. I és quelcom poc vist al panorama polític català. La possibilitat que, qui valgui i ho vulgui, qui tingui prou mèrit, podrà tenir papers rellevants en aquesta aventura que comença és quelcom il·lusionador i que hauria de ser exemplificant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada